Tuesday 22 January 2013

KISAH HIDUP PERSEKOLAHAN TAHUN 2 2003

SK PASIR GUDANG 3...
2 BESTARI(2003)
Alkisah bermula apabila aku ditempat ke kelas lain.
kawan aku,arif farhan...die tanya aku kenapa kau masuk kelas 2 ARIF ni bukan kau 2 BESTARI...
aku yg dah letak beg,beredar pergi ke barisan 2 BESTARI.jumpe ngan kawan yg baru.walaupun duduk di kelas yg kedua tp aku tetap bersemangat utk dapatkannya pada tahun depan dengan belajar bersungguh-sungguh.beratur di barisan 2BESTARI dgn kawan2 yg baru dgn semangat yg baru aku tetap melangkah ke kelas dgn keadaan penat dan letih.kelasnya ditempatkan di tingkat atas sekali,tingkat empat.huh~,tak kepenat namanya.tp redha.waktu tu tahun yg berada di sesi petang adalah tahun1,2&3.
seterusnya,guru kelas aku waktu itu diberi nama PUAN SARIMAH BT SABIDI.garang betul cikgu tu smpai aku dapat top 5 dalam kelas semasa keputusan PEPERIKSAAN AKHIR TAHUN TAHUN 2 2003.kalau tak siap kerja sekolah yg diberinya,apa lagi dibaling buku2 anak muridnya.perghhh,,,smua gerun dgn cikgu tu.biasalah kitorg ni kecik lagi.haha.satu hal lagi,dalam kelas jadual tugasan perlu berjalan dengan ketat.kalau cikgu sarimah dapat tahu dr cikgu lain yg kelas kotor hari ni,mampus kitorg kene balun.

yang paling tak dapat aku lupakan,kawan aku dr tadika namanya ikmal,dapat satu kelas dgn die tahun tu.die duduk disebelah aku.yg aku ingat die kuat bermain smpai diarahkan oleh cikgu sarimah tarik meja duduk depan sorg2...haha,tp kami satu kelas ksian.die x nakal,cume org kate die lembab.terpakse aku duduk dgn najib.bukan perdana menteri kite skrg ni.kalau PM,da lame kitorg x belajar dalam kelas.

yg paling kecoh,time hujan dgn guruh yg kuat serta kilat memancar-mancar,da r kitorg duduk tingkat 4 yg atas sekali,jelas kelihatan kilatnya.kwan2 aku yg lain sume nangis.aku tgk dorg mcm xde perasaan.haha.lpas tu,waktu subjek BI,cikgu suruh azankan kuat2 satu kelas.akhirnya,mereka dalam keadaan aman.biasalah budak kcik yg tgh manja dgn mak ayah mesti pikir lain2 akan mak ayah die kat rumah.

satu hari,tak pernah diduga buku aku pon turut sekali kene baling oleh cikgu sarimah.kawan2 aku tak percaya sbb aku diantara top5 yg selalu x kene baling buku dgn cikgu.ceh ! nk mnunjuk r ni yg aku ni selalu siap keje die.tp aku pon terlibat dalam kopi n pes.haha.kcik2 da pandai.aku terlopong tgk buku aku kene baling sbb ade kerja aku ter’skip’...hehe

di akhir tahun 2003,pihak skola telah menganjurkan jamuan akhir tahun serentak smua kelas dalam satu sesi.kami smua kene dtg ke sesi pagi waktu tu.kelas kami decide utk buat nasi ayam dgn air sirap bandung.maklumlah,kami fikir nasi ayam je time tu.acara ini berakhir dgn salam perpisahan dgn sahabat msing2.time tu kami terpaksa mnerima perpindahan 5 org sahabat kami ke sekolah lain sbb kepesatan pembangunan pendidikan di pasir gudang dgn pnubuhan sekolah rendah yg baru.

sebelum tu,sebelum saya terlupa...acara pembahagian kelas telah pon dilakukan.aku diletakkan dalam kelas 3 JAYA.mak aih,aku kate pehal aku dapat kelas keempat,padahal aku top 5 dalam kelas.
tgk2,nama kelas telah dirombak.3 ARIF time aku kelas terakhir.tu yg aku pelik knape budak2 yg x seberapa kene pergi ke kelas tu.biasalah time tu kite kcik lagi,suke2 ejek lembab dgn bodoh.

1 comment:

  1. aku tak baca , sebab tak nampak menarik buddy . neway , here some tips you might use :

    i. anything do with dialogue , make a " " or may be name left side , saying right side
    ii. bold some words that covers something , which will give abeit penekanan to it , not just simply caps-locking it tho
    iii. and what not , paragraphing , middle start is optional , but yeah , make it standardized yaw , if u get whatta i mean :)
    iv. last x least , mix the language , more bahasa , bit english , bit (simple) french , arab and anythin' in common :)

    hohoho , happy blogging muhammad Nuur . i always behind you supporting :D

    ReplyDelete